Algemene voorwaarden

Afzeggen van een afspraak

Een afspraak afzeggen kan kosteloos als dit minimaal 24 uur van te voren en op een werkdag gebeurt. Mocht u niet tijdig hebben afgezegd, dan brengen wij een bedrag van €32,78 bij u in rekening. Deze kosten worden niet vergoed door uw verzekering.

Betalingsvoorwaarden

De praktijk hanteert de betalingsvoorwaarden zoals deze zijn opgesteld door Ergotherapie Nederland: Cliënt is voor iedere behandeling betaling verschuldigd, indien er geen vergoeding door de zorgverzekering plaats vindt. De betaling dient plaats te vinden binnen 30 dagen na de factuurdatum. Indien de betaling uitblijft, verkeert de cliënt in verzuim vanaf de 31e dag na de factuurdatum. Vanaf die datum is de ergotherapeut gerechtigd kosten in rekening te brengen en incassomaatregelen te treffen. Een rekening voor niet-verschijnen wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed en dient door de cliënt zelf betaald te worden.

Behandelduur

Tijdens de eerste afspraak kunt u vragen om een inschatting van het aantal behandelafspraken en de benodigde behandelduur per afspraak. Dit gaat in samenspraak met u en zal tijdens de behandeling geëvalueerd en eventueel bijgesteld worden. Tussentijds kunt u altijd het aantal behandeluren opvragen.

Privacy

De praktijk houdt zich aan de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG). Uw ergotherapeut heeft een geheimhoudingsplicht en gaat zorgvuldig met uw gegevens om. In het belang van uw behandeling wordt er wel overlegd met uw verwijzer en de andere direct betrokkenen. Ook wordt er gerapporteerd aan uw verwijzer. Als u hier bezwaar tegen heeft, kunt u dit tijdens uw eerste afspraak aangeven. Verdere uitwisseling van informatie zal altijd met u overlegd worden en alleen plaatsvinden wanneer u er toestemming voor geeft. Volgens de Wet Geneeskundige Behandel Overeenkomst (WGBO) moet er een dossier van de behandeling bijgehouden worden. Er geldt een verplichting om de  gegevens 15 jaar te archiveren. U heeft recht op inzage in het dossier en kunt dit ten alle tijden opvragen bij uw ergotherapeut. 

Klachtenprocedure

Als u ergens niet tevreden over bent, dan willen wij dat heel graag van u horen. Wij nemen uw klacht graag serieus en hopen snel met u tot een oplossing te komen. Daarnaast kunnen wij uw ervaringen gebruiken om de kwaliteit van onze zorg te verbeteren. 
U kunt een klacht op de volgende manieren kenbaar maken:

direct bij uw ergotherapeut,

of via de klachtenprocedure.

Direct bij uw ergotherapeut
Het direct en ‘dicht bij de bron’ melden van uw klacht helpt om snel tot een oplossing te komen. De ergotherapeut hoort uw klacht graag zelf van u. U kunt uw klacht in een persoonlijk gesprek, via de telefoon, mail of schriftelijk aangeven. Er zal dan – indien u dit wenst – met u in gesprek gegaan worden. 

Via de klachtenprocedure
Mocht u uw klacht niet aan de ergotherapeut of de praktijk of praktijkhouder kunnen of willen voorleggen, dan kunt u contact opnemen met het
Secretariaat Landelijke Klachtencommissie Paramedici Eerstelijn
Postbus 1161
 3800 BD Amersfoort
Tel.nr.: 033 421 61 89

KVK: 82176973 - KP Nummer: 29108074690 - AGB Code: 88052132

Adres: Schoutlaan 10A, 6002 EA, Weert - Tel: +31644403860

© Copyright. Alle rechten voorbehouden.

We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden

Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.